Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current Issue
Archives
Search
Registration
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 31 No. May-Aug (2013): Il territorio come giacimento di vitalità per l'impresa (The territory as deposit of vitality for company) - section II
Vol. 31 No. May-Aug (2013): Il territorio come giacimento di vitalità per l'impresa (The territory as deposit of vitality for company) - section II
Selected papers del XXIV Convegno annuale di Sinergie
(18-19 ottobre 2012, Università del Salento)
Published:
2013-08-02
Full Issue
PDF
Articoli
E se il telefono non suona più? (And if the phone doesn't ring anymore?)
Claudio Baccarani, Gaetano M. Golinelli
VII-XII
PDF
Brainport: the power of cooperation creating the industries of the future
Carina Weijma
3-20
PDF
I distretti industriali italiani: recenti tendenze evolutive ( Italian industrial districts: recent evolutionary trends)
Antonio Ricciardi
21-58
PDF
Impresa sociale e creazione di valore: una tassonomia dei modelli di misurazione dell’impatto sociale sul territorio (Social enterprise and value creation: a taxonomy of models for measuring impact on the ecosystem)
Cecilia Grieco, Gennaro Iasevoli, Laura Michelini
61-82
PDF
La competitività dinamica degli ecosistemi territoriali. Il caso degli eco-sistemi turistici multilocali tra Italia e Svizzera (Dynamic Competitiveness of ecosystems space. The case of multilocal eco-systems in the tourism between Italy and Switzerland)
Luciano Pilotti, Roberta Apa, Alessandra Tedeschi-Toschi, Igor Sarman
83-102
PDF
La vocazione territoriale come mito razionalizzante (Territory vocation as a rationalizing myth)
Piero Mastroberardino, Giuseppe Calabrese, Flora Cortese
103-119
PDF
Location image “halo effect” on museum image: an exploratory survey of British Museum visitors
Alfonso Siano, Mario Siglioccolo, Maddalena Della Volpe, Felice Addeo
121-137
PDF
Territori in transizione: nuove reti e nuove identità per le economie e le società locali (Territories in transition. New networks and new identities for economies and local firms)
Enzo Rullani
141-163
PDF
In support of creative and useful science
Evert Gummesson
167-170
PDF
The Last Minute Market Model: an innovative service of efficient assortment management in a sustainability perspective
Angelo Bonfanti, Federico Brunetti, Paola Castellani
173-192
PDF
Improving the quality of services at the University of Oviedo
Alberto A. Suàrez, Pablo Albañil, Javier Alonso, Ramiro Martís, Carlos Catalán, Miguel Angel Pascual
193-210
PDF
Un’analisi del “family effect” attraverso la reputazione della famiglia imprenditoriale: asset o liability (An in-depth analysis of family effect through family business reputation: asset or liability?)
Gerardino Metallo, Carmen Gallucci
211-236
PDF
Information
For Readers
For Authors
For Librarians